top of page

Stoffen poster / uitnodiging

Natuurlijk moest de ceremoniemeester ook gevraagd worden!

Daarvoor ben ik in de lappenmand gedoken. Hier heb ik uitgevist;

Eén grote tweezijdig bruikbare lap stevige stof

Stukjes mooie stof in themakleuren

Kantjes, lintjes en andere bijpassende fournituren

Dit is allemaal afgewerkt met een kartelschaar, om het ergste rafelen te voorkomen.

Vervolgens heb ik leuke lijstjes van een pdf template ingevuld met, natuurlijk, DE vraag, redenen waarom ze zo geweldig hiervoor zou zijn en wat je van haar verwacht voor en/of op de grote dag.

In een uitklapbaar lapje heb ik de toegangsgegevens verwerkt naar de online weddingtools waar ik mijn planning bijhoudt en via welke de gasten op kunnen geven of ze komen of niet, aangezien ze hier ook mee zal werken.

Print uit, knip uit en zorg voor een mooie verdeling over de achtergrond, waarbij DE vraag extra eruit springt zodat die als eerste gelezen zal worden.

De stofjes kun je vastspelden, maar met papier blijf je de gaatjes zien... Daarom is het ook mooier om het met de hand vast te stikken ipv met de machine; foutjes maken dan minder gaatjes... Gebruik hierbij een draadkleur die een beetje matcht met de achtergrond, zodat je zo min mogelijk ziet van de steekjes aan de achterkant van de poster. Het geeft meteen een leuke contrastkleur op de knipsels.

Hierbij helpt het ook als je zoveel mogelijk stikt op de losse lapjes en deze daarna pas op de achtergrond vastzet.

Als laatste heb ik bovenin een lang lint vast gemaakt op het midden. Rol de poster op en je hebt een sluitlint. Knoop de uiteindes bij elkaar en je hebt een ophanglus voor de poster. Wel voorzichtig oprollen zodat het papier erin niet scheurt of vouwt!

Veel plezier met geven!

Featured Posts
Recent Posts
Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
Follow Us
  • Facebook Clean
  • YouTube Clean
  • Blogger Clean
  • Pinterest Clean
bottom of page